Siden september 09

torsdag 4. februar 2010

Blekksprut

Enkelte senvakter ( og dagvakter og nattevakter for den del) skulle jeg ønske jeg hadde 8 armer, 8 bein & ikke minst 8 hoder å tenke med.
Og at jeg ikke eide snev av samvittighet eller medfølelse.
Det er så travelt og så mange pasienter og så mange spørsmål fra pårørende og så mange som skal ha medisiner og smertestillende og stell og pleie og omsorg at det av og til virkelig går helt over styr. ( sukk ) Og selv om det medisinske skal prioriteres og vi " ikke får gjort mer enn vi rekker" så gjør det så vondt i min samvittighet når vi f eks ikke har tid til å sitte hos noen som nesten klamrer seg til oss fordi de er engstelige, eller at vi må nedprioritere munnstell og ikke minst mobilisering!

Heldigvis er det ikke alltid like travelt og vi får tatt oss av alle :)



Jeg tror heller ikke jobben ville gått lettere om vi hadde kledd oss som den snertne " sykesøstra" over .. Det jeg derimot tror ville hjulpet er om de øverste øverste kunne forstått at det i lengden ikke vil lønne seg å spare penger på å kutte ansatte på jobb. Hvis det er pasienten i fokus det dreier seg om burde de ikke snu på krona på den måten..

Hjertesukk fra

post signature

1 kommentarer:

Anonym sa...

oi oi oi, å jeg gleder meg til å jobbe i helga ser jeg.... hørte at det var lurt å ligge til lading i går, så da gjorde jeg det!! fin blogg forresten;)

Verdens beste Norfolk: Shira

Verdens beste Norfolk: Shira