Siden september 09

torsdag 20. mai 2010

Kvinne i nød

I går etter en travel senvakt satte jeg kursen hjem til snertingdal'n. ( Ja, tenk.. sååå langt kjører jeg hver dag- stakar stakar meg ... ) En merkelig lyd i bilen - som viser seg å være et helt flatt bakdekk.
Hendig kvinnemenneske som jeg er finner jeg frem mobilen og ringer min kjære for å få noen gode råd.
Det kan nok hende at jeg tidligere - i et litt uoppmerksomt øyeblikk kan ha falt for fristelsen å skryte på meg at " å skifte dekk er det ikke noe problem" .. men det viste seg der jeg sto at det kanskje var det et lite problem likevel...

Etter en stund kommer en hvit kassebil kjørende og parkerer i nærheten.
Kvinnen med det punkterte dekket lister seg rundt hjørnet, smiler sitt aller søteste smil og  sier " Hei, jeg trenger en sterk mann jeg.." Og der spretter det frem 3 stykker som spør om jeg kan snakke engelsk. Og javist , ai cæn spiiK english og forteller dem at "my tire is flat". ( med den søteste og mest uskyldige stemmen jeg har )
"Of course - selvfølgelig kan han hjelpe meg".

Og dekkskiftet er unnagjort på nullkommaniks..
man kommer langt med kvinnelist (og en stk sterk mann!)
Takk til den hjelpsomme sterke mannen - jeg er igjen overbevist om at polakker er et raskt-arbeidene folkeslag.

Det skal tilføyes at jeg har vært i garasjen i dag sammen med min kjære for å gjenoppfriske dekkskifte-kunnskapen. Det er jo kjekt å kunne- hvis man står der uten mulighet for å skaffe en sterk mann- kvinnelist i seg selv er det lite hjelp i :)






post signature

0 kommentarer:

Verdens beste Norfolk: Shira

Verdens beste Norfolk: Shira