Siden september 09

søndag 25. oktober 2009

Strikking er en kunst?!

Været i helga gjør at det er fristende å bli inne. Og da er det jo hyggelig å gjenoppta gamle kunster. Kan ikke skryte på meg at jeg har vært god til å strikke, men som alle andre lærte jeg å strikke på skolen. Jeg kunne å " legge opp" og strikke "rette masker". 

Måtte ned til min mor å få et lite lynkurs, og for å hente garn og pinner. Så klundrette?! 

Googlet " Hvordan lære å strikke" og fant finfine videoer på nett. 

Lært meg å " legge opp". Men, så kommer selve strikkinga. 

Begynner å få dreisen på det igjen etter snart 3 timer i sofaen. 



På det siste bildet her:  Hva er disse små "tuppene" på hver side? Ei makse som har falt utenfor strikkearbeidet? Kjetil trøster meg og kaller det pyntetråder ... :) 

Det er en stor fordel å være sta når en skal lære seg noe sånt, for noe så klundrette. Meeeen, jeg gir meg ikke. Så moro med alt en kan strikke da. Og alle jeg jobber nattevakter med strikker jo. Maren strikker jo til og med klær (!) , Stine strikker, Hanne strikker..hmm... ( Charlie strikker ikke... ) 

Noen som tar på seg utfordringen å lære meg det her på orntli? Målet er å strikke gode lange ullstrømper, votter ... Er jo såå mye fint en kan strikke! 

Verdens beste Norfolk: Shira

Verdens beste Norfolk: Shira