Siden september 09

torsdag 1. oktober 2009

Musejakt og feminine menn


Vi var på Rema 1000 for å handle på mandag. Og siden vi hadde litt god tid tok vi med 2 sekker med tomflasker for å pante. Har samlet opp i garasjen en stund så det blir en del.

Av en eller annen grunn syns jeg dette er litt småpinlig , og ha med seg sååå mange flasker inn i en butikk. Var en del øl etter et par fester og ellers masse  coca-cola .. ( alle som kjenner meg vet vel at jeg elsker cola..). Kanskje er jeg ubevisst redd for å bli mistenkt som alkoholiker??

Vi satte sekkene opp i ei vogn..Og jeg ville gjøre det fortest mulig for å ikke bli lagt så merke til... Men, sånn ble det ikke!

Underveis i pante-jobben dukket det nemlig opp ei mus (!), den hadde tydeligvis kost seg nede i flaskeposen i garasjen .. Men på Rema spratt den ut av vogna og pilte bortover gulvet ... Først under hyllene med kjøttpålegg, så videre til suppe-seksjonen ... Med en mann i jaktklær etter seg .. For han hadde nemlig som mål og tråkke på den ... All oppmerksomhet ble plutstelig rettet mot oss og "musa vår" på frifot ... Viser seg at det er ganske mange som ikke er spesielt glad i slike smågnagere på frifot .. :) Det hele endte med at musa stakk under ei hylla og der ble den sittende. Antagelig nokså sjokkert den også! I følge butikkpersonalet var det ingen fare , det var allerede plassert dusinvis av musefeller under alle butikk-hyllene for å ta seg av slike mulige inntrengere. 

Jeg er i grunn ikke redd mus,syns de er ganske søte faktisk.  Men en skvetter jo når de plutselig hopper opp .. Kjetil derimot er livredd mus.Og han blir ertet litt for det .. en MANN skal jo ikke være redd mus?( Det er ikke mine ord, men Kjetil sine egne.) Men, dette er vel det eneste feminine trekket han har, så da går det vel greit..

Verdens beste Norfolk: Shira

Verdens beste Norfolk: Shira