Siden september 09

fredag 25. september 2009

Bamse bra kar?

I GjøvikBladet i går sto det om en nabo her oppe som hadde sett en bjønn ( les: bjørn) like ved huset sitt.  

Bjørnen er jo et fasinerende dyr, lodden og mjuk og fiiin....meeeeeen, den er vel ikke akkuratt noe tamt husdyr, så jeg liker ikke tanken på at tusler rundt rett utenfor vinduet mitt ...Skremmes kanskje litt av skrekkhistoriene om jegere som er blitt angrepet :/ I går bestemte jeg meg for at jeg ikke turte ri på tur eller ta med bikkja i skogen før bamsebrakar går i hi for vinter'n..Vel vel.. Vi får se hvor lenge frykten varer.. 

Vår lille Shira er avlet som hi-hund, ( Bjørn=dyr som ligger i hi) kanskje hun kan stille opp hvis vi møter'n i skogen en dag? 

Da tror jeg heller at jeg ville hatt en Rhodesian Ridgeback ved min side: 

 

" Historie
Navnet har denne sørafrikanske hunden fått fordi hårkammen på ryggen gror i motsatt retning. Man tror at denne rasen stammer fra en hund som ble brukt av hottentottene, og at den senere ble krysset med mastiffen og den engelske blodhunden som kolonistene brakte med seg under 1600-tallet. Rasen ble avlet frem av Boerne og den første rasestandarden ble nedskrevet i 1922 i Rhodesia

 I USA og Kanada blir den b.la brukt til bjørnejakt."

0 kommentarer:

Verdens beste Norfolk: Shira

Verdens beste Norfolk: Shira