Siden september 09

torsdag 21. januar 2010

En god sak

I dag har jeg støttet kreftforeningen!

Som sykepleier kommer vi nært inn på kreftdiagnosen.Og bare tanken på hva kreft kan gjøre med en familie gir meg klump i halsen og tårer i øynene. Mange av pasientene jeg møter dør.Det er nok derfor kreft nærmest er synonymt med å skulle dø for meg. Jeg er rett og slett livredd kreft.I det siste har det vært mye snakk om kreft, blandt annet fordi nære pårørende til kollegaer har fått diagnosen. Og jeg syns så synd på dem!!Jeg tror på ingen måte jeg kan forstå hvordan det er å få denne beskjeden før en er midt oppi det selv. Men, jeg kan tenke meg at det er utrolig skremmende og heltrist. Jeg ville blitt desperat etter å finne behandling. Heldigvis er det nå mange som faktisk blir helt friske også! 

For 30 år siden ble 4 av 10 friske. Nå blir 6 av 10 friske. Dette er mye takket være forskningsarbeid gjort av kreftforeningen. ( kilde: www.livskraft.no) Derfor har jeg støttet kreftforeningen i dag. Jeg vil at de skal finne en løsning på denne grusomme sykdommen slik at det blir færre som må gå gjennom det den fører med seg. 

Kreftforeningen kan støttes her

post signature

Verdens beste Norfolk: Shira

Verdens beste Norfolk: Shira